faq

vragen over systeem?

  • Hoe worden de bezoekers die zich hebben aangemeld afgehandeld in de wachtrij?

    Alle aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.

  • Is het mogelijk om een vooraf bepaalde groep voorrang te geven?

    Ja, indien u in het bezit bent van unieke gegevens van de klant zoals zijn of haar emailadres is het mogelijk om een bepaalde groep voorrang te geven.

  • Wat als het evenement is uitverkocht maar er nog klanten in de wachtrij staan?

    In dit geval kan er in een keer een sms verstuurd worden naar deze klanten met een melding dat het evenement is uitverkocht?

  • Hoeveel gelijktijdige gebruikers kan de VirtualQ aan?

    Op dit moment is de zwaarste test in praktijk de online verkoop van de UEFA Champions League wedstrijden voor FC Twente geweest. Dit betrof tot 15000 afgehandelde requests op de VQ registratie pagina in een periode van 5 min. Dit kwam overeen met een piek van ~4000 concurrent users.

  • Wanneer grijpt de VirtualQ in?

    De actuele belasting waarop de VirtualQ bepaalt of en hoeveel gebruikers de webapplicatie nog aankan wordt gebaseerd op 1 of meerdere performance indicatoren die periodiek vanuit de VirtualQ bij de webapplicatie worden opgevraagd. Voor elke performance indicator wordt er een ondergrens (VirtualQ grijpt in met registratie van gebruikers via sms of email) en de bovengrens (VirtualQ laat geen gebruikers door naar de webapplicatie)

  • Hoe voorkomt de VirtualQ dat de webapplicatie 'down' gaat?

    Deze virtuele wachtrij (Virtual Queue) wordt vóór de webapplicatie geplaatst en sluist de bezoekers op volgorde van binnenkomst gecontroleerd naar de webapplicatie door. Zo zorgt hij voor een eerlijke behandeling van de klanten en voorkomt hij het 'down' gaan van de applicatie.

vragen over gebruik?

  • Wat als het maximale aantal bezoekers dat de webapplicatie aankan is bereikt?

    Deze virtuele wachtrij (Virtual Queue) wordt vóór de webapplicatie geplaatst en sluist de bezoekers op volgorde van binnenkomst gecontroleerd naar de webapplicatie door. Zo zorgt hij voor een eerlijke behandeling van de klanten en voorkomt hij het 'down' gaan van de applicatie.

  • Betaalt de bezoeker voor het ontvangen van de sms?

    Nee, de kosten voor het versturen van de smsjes wordt bij de opdrachtgever achteraf in rekening gebracht.

  • Wat is de gemiddelde wachttijd voor het ontvangen van de unieke code?

    De gemiddelde wachttijd is afhankelijk van de capaciteit van het gekoppelde kaartverkoopsysteem of website. Voorbeeld: uw kaartverkoopsysteem kan 1000 gelijktijdige gebruikers aan. Er zijn 2000 belangstellende en er zijn 4000 kaarten beschikbaar. Bij dit voorbeeld gaan we er vanuit dat de gemiddelde bestelprocedure 5 min bedraagt en een belangstellende gemiddeld 2 kaarten koopt. Dan zal de gemiddelde wachttijd ongeveer 15 min bedragen.

  • Hoe vaak kan men inloggen met de inlogcode?

    De inlog code is uniek en kan slechts 1 keer gebruikt worden.

  • Wanneer een klant aangeeft de sms niet ontvangen te hebben, moet hij/zij zich dan opnieuw aanmelden voor de wachtrij?

    Nee, via de administrator opties kunt u controleren of deze persoon zich daadwerkelijk heeft aangemeld en de sms wel of niet ontvangen heeft. D.m.v. de functie 'persoon toevoegen' maakt u een unieke code aan en deze kan vervolgens doorgeven geven worden aan de klant.

demo